Interview Alain Verheij: ‘Ik kon pas een goeie theoloog worden na mijn persoonlijk failliet’

In CW-Opinie interviewde ik blogger en theoloog Alain Verheij als onderdeel van een serie portretinterviews. Hij zegt hierin onder meer: “Ik was 25 jaar, en woonde weer bij mijn ouders in mijn tienerkamer. Ik zag mijn leven tot dan als een succesverhaal, een stijgende lijn. En nu moest ik het opnieuw uitvinden. Ik ben al mijn Twittercontacten die ik toen had in het echt gaan ontmoeten. Ik had van het geloof wel een kern behouden, namelijk dat het christelijk geloof betekent, dat uit dood nieuw leven voortkomt, en dat dat het verhaal van God met mensen is.”.

Lees hier en hier de twee delen van het interview.

Geef een reactie

