Interview Hein Griffioen: ‘Ik ervoer de aanwezigheid van Christus naast mij’

In mei 2016 interviewde ik Hein Griffioen voor een serie portretinterviews in CW-Opinie.

Een citaat eruit: “Ik herinner me een concrete ervaring, de tweede keer dat ik een MRI kreeg. Ik ben behoorlijk claustrofobisch. De eerste keer kon ik mijn hoofd buiten het apparaat houden en daar was ik heel blij mee. De tweede keer ging ik echter head first erin. Dat is niet fijn. Die buis is niet groot. Ik werd panisch. Ik deed mijn ogen dicht en ik kon de impuls niet weerhouden om een psalm te citeren. Toen ervoer ik de aanwezigheid van Christus naast mij. Terwijl hij er natuurlijk helemaal niet meer bij paste. Ik had dus het geluk van een religieuze ervaring, die ook weer veel voor de ontwikkeling van mijn geloof heeft betekend.”

Het hele interview is hier en hier te lezen.

 

Geef een reactie

